Tuesday, January 3, 2012

Resieblogg dag 2


Litt rart å skrive 2012 liksom. Kanskje er det bare rart å tenke at vi nå befinner oss inni nok et tiår, der utviklingen øker i tempo og jeg selv strever for å følge med i samme fart? Litt frustrasjon her på morgenkvisten. Klokka er 04:15 og hanen til naboen har holdt på med morgenreveljen i snart 20 minutter. Hører at vertskapet har sitt daglige bønnemøte fra 04:00-05:00. Tenker jeg steller meg litt på badet og pleier meg selv litt i ro og mak før jeg går ned en etasje for å sette tennene i en eller annen varm gugge, som jeg skyller med utvannet kaffe tilsatt melk og sukker. Helt OK med litt sukker når blodsukkeret er i laveste enden av skalaen.
Kjørte ut fra gårdsplassen kl. 06:05 og fortsatte videre nedover til fiskemarkedet. Her er det helt fantastisk å se hvordan manuell arbeidskraft er høyt verdsatt. Kanskje er det nettopp disse sterke fiskerne som motiverer de mange menneskene som allerede har vært i gang en liten time på fellesarealet like ved. Noen løper, andre hopper tau, atter andre spiller cricket. Jeg sitter på motorsykkelen og cruiser rolig forbi i 20 km i timen. Et par sprekinger løper forbi meg langs veien. De holder også på med sin rituelle morgengymnastikk, tror jeg. Jeg så de her i går også.
En skikkelig frokost er ikke å fornekte, før jeg skal ta fatt på resten av dagens svært mange gjøremål. Må sjekke at alle avtalene jeg gjorde i går med reiseagenten fortsatt er gyldige i dag. De som ikke møtte til gårsdagens avtaler, må vi prøve å møte igjen i dag. Regner med å spise middag sammen med Sujantha i dag. Han prøvde å ringe meg flere ganger i går, men da var jeg i møte.
Et hyggelig par fra Holland kom nettopp forbi bordet mitt og vi hadde en koselig samtale. Hun var Sri Lankesisk, fra Warakpolle.
OK. Jeg får komme meg avgårde. Klokka nærmer seg 08:30, det er jo langt på dag.

No comments: