Thursday, January 5, 2012

Reiseblogg dag 4

Dag 4
På vei til Unawatuna. Gleder meg. Skal visst kjøre en ny «highway», så får vi se hva det innebærer. Er i bussen nå og surfer på mobilnettet. Kjører omkring halve Colombo for å finne denne veien, så vi kan spare tid…her…på Sri Lanka(!). Her spares ikke tid, for den finnes ikke. Ikke i min forstand. Tiden ble oppfunnet da sola sto på himmelen og jorda begynte å snurre. Her snurrer den og selvsagt også, men bare så mye mye langsommere.
Det man ikke blir ferdig med i dag, gjør man ferdig i løpet av et par dager i neste uke. Når vi ikke Unawatuna langs den gamle kronglete veien, lager vi bare en ny vei der vi trenger minst en time ekstra før vi er der. Men DA, ja DA spare vi nok avtid. En helt time!!:-)

Egentlig er det litt herlig også, å ikke la tiden styre seg, mener jeg.
Man kommer jo fram så lenge man bare kjører i riktig retning. Om det skjer i formiddag, i ettermiddag eller til kvelden, er ikke så viktig. Men det at vi kommer dit, er det som betyr noe.
Vel, nå venter Bishu med mat på hotellet i Unawatuna. Han skulle lage buffet med vestlig og orientalsk mat. Maten smaker alltid fantastisk hos Bishu.

De fleste av studentene sover. De har reist langt og er trette. En og annen stemme summer behagelig i kor med motorlyden fra bussen. Blir veldig spennende å bli bedre kjent med denne gjengen. De virker helt supre og spør en del. Håper jeg kan være der for de når de trenger meg. Litt spennende å ha en sånn gjeng alene med meg rundt. Det går nok fint. Må bare holde fokus på at lærestoffet skal gjennomgås på en kvalitativ god måte. Skape interesse omkring fagstoffet og en vilje til å arbeide med dette videre. Får håpe de er tydelige og klare på hva de mener, slik at vi kan skape det best mulige læringsmiljøet her. Ikke at det har vært noe problem tidligere, men det er likevel spennende å se om vi får det til. Er liksom alltid vant til å ha Levi her å støtte meg på. Nå er han i Frankrike
J, så da må man klare seg selv! Jeg er skikkelig takknemlig for muligheten her og gleder meg som en unge til å ta fatt på undervisningen i morra.

No comments: