Thursday, January 12, 2012

Reiseblogg dag 9

I dag har dagen vært avslapping og utsliting…  Etter frokost bar det til skogs. Adivasiene sin  nestleder ble med oss som guide, sammen med David og noen herlige unge gutter. Vi gikk gjennom rismarkene og videre gjennom åkre av korukam og mais. Gårsdagens middag besto av korukamroti og maisroti, så da fikk vi se i dag hvordan disse råvarene gror.
Vi besøkte også flere hus og utkikksposter til folket, og fikk ellers en flott jungelopplevelse. Senere på ettermiddagen badet vi ved toppen til en foss, og bare nøt vannet som strømmet omkring oss mens vi lå i vannet. Plutselig kjente jeg noe som beit meg i foten. Det viste seg å være småfisk som man bruker på Sri Lankesiske skjønnhetssalonger til å pille av ekstrahud. Så nå er føttene mine virkelig skjønne J

Lunsjen inntok vi hos Milton, i kirka hans. Der sto det soyameat på menyen og det smakte utsøkt!!!

Nå sitter vi utenfor skolesenteret og koser oss. Maten skal serveres kl. 19:30 og ungene herfra har fått med seg noen av studentene våre på leker ute på skoleplassen. Tidligere spilte guttene cricket med studentene som tilskuere og heiagjeng – litt usikker på om supporterne helt skjønte spillet  ;-)
Vi venter på kveldsmaten og jeg planlegger å legge meg tidlig i kveld. Muligens vi skal ha en lek i kveld, men studentene sitter i grupper og prater, spiller kort og yatzy. Veldig kjekt her i kveld !!!
Det vi gleder oss mest til i morra, er at vi skal legge om reiseruta og dra via Kandy. For da kan vi spise lunsj på PIZZA HUT!!!

No comments: