Friday, January 6, 2012

Reiseblogg dag 5


Forelesningslokalet :-)
 
Undervisningen gikk greit.
Synes nok litt synd på studentene som måtte sitte og høre på stemmen min i tre hele timer. Men de ga tilbakemelding på at det var et OK format. Jeg føler nok sjøl at jeg må dele inn timen litt mer i morra. Kanskje mer som jeg gjør til daglig. Først litt info om emnet, skape litt bakgrunn for fagstoffet, så litt studentmedvirkning før jeg foreleser og oppsummerer med oppfølging og evaluering av timen. Prøver det i morra. Tror det vil gi bedre utnyttelse av tid og læresituasjon.
Ellers ble gårsdagen brukt til masse forberedelse til undervisning i dag. Det går med noen timer i dag også, men det er jo derfor jeg er her, så det går jo fint J
Må få en oversikt over forbruk og felleskostnader, og da trengs det litt penger, så jeg må nok ut å «rane» et par minibanker i løpet av ettermiddagen. Har bestilt tuk-tuk, så får vi se om den kommer. ..
Joda, den kom. En hyggelig kar som nettopp hadde blitt pappa til ei lita tulle. Han ønsket ikke flere barn, for han hadde ikke råd til å forsørge flere enn denne prinsessa si i framtida, mente han. Enig, tenkte jeg. Fornuftig å la barn her få de nødvendige ressursene til oppvekst og utdanning. Ansvarsfullt av en pappa og tenke slik her.

I morra skal 22 av studentene på Yogakurs. Mulig jeg joiner hvis jeg har tid. Møtte forresten Mike i dag. Han er den gode gamle som jeg har kjent han de siste 6 årene. Smilende, glad og fornøyd. Moro å se hvordan han har klatret fra «rags» til «less rags». For 6 år siden syklet han rundt her og samlet flasker. Var med han hjem et par ganger. Hele hagen var full av flasker. Endelig fikk han pantet de og har brukt pengene til å kjøpe seg en liten mobil butikk. Egentlig er det bare ei tralle som er sveiset til og satt dører på. Inni denne har han en ryddig og oversiktlig samling av halskjeder og armbånd i alle varianter, med skjell og kokos
Nå har jeg chatta masse tull med Robert i Norge, sendt epost til Maureen med pinkoder til mobilen hennes, lagt klar alle bøkene som skal foreleses fra i morra, og planlagt take-away fra en eller annen bod her i området. Blodsukkeret må opp litt, kjenner jeg.
FLottings. Litt reker, pommes og mixed salad, ei flaske gingerbeer og La Bella Vita :-)
Må tilbake og forberede forelesninger til morradagen. Logger ut her


No comments: