Thursday, April 5, 2012

Safari og Unawatuna

Etter en felles middag, en tur i bassenget og en god dusj, ble Fredrik og jeg liggende å prate til klokka var over halv ett. Det er virkelig flott å bli så godt kjent med disse unge menneskene. De er så fulle av visjoner og gode framtidstanker. Jeg blir så optimistisk til framtida når de forteller om modne valg og gjennomtenkte planer og verdier som de bygger på. Fantastisk!


Klokka 0430 ringte vekkerklokka for å få oss opp til safarituren. Nasjonalparken åpner kl 0600 så av erfaring vet jeg at det er lurt å være der tidlig for å slippe lang kø i inngangen. Det var lurt også i dag. Vi var bil nr tre og fem i køen etter litt kappkjøring med andre jeeper langs den ellers så humpete røde grusveien.


Leoparden hadde dessverre gjemt seg litt for godt til at noen fikk se den i dag. Det var omkring 15 biler i vårt jeeplag i dag, men ingen hadde fått se den gullfargete katten med ørneblikk.


Men vi fikk se både påfugl, iguaner, krokodiller, hjort, vannbøfler, mongoos, en slange, villsvin, dådyr - og noen unge damer fra Flekkefjord mente at de også hadde sett reinsdyr ;-).


Hovedattraksjonen denne ganga var nok heller elefanter. Vi møtte flere ville elefanter, både med og uten elfenbein. Totalt så vi fire elefanter i vår bil. Det var virkelig flott.


Gjengen var virkelig trøtte da vi forlot hotellet og satte kursen mot Unawatuna. Til og med guiden vår var så uoppmerksom at bare spiste mil etter mil og kjørte rett forbi skilpaddeklekkeriet. Det betyr at vi må tilbake dit på lørdag før vi reiser til Colombo...


Hotel Unawatuna Bay er som alltid en fryd å komme "hjem" til. Fire doble rom og ett trippelrom sto klare og ventet på oss da vi kom.

Vi fikk sett stranda, badet litt, bestilt tuk-tuker til en mulig shoppingtur i morra, sett solnedgangen, vært en tur på kaffebar, bestilt både massasje og meditasjon til i morgen - og kost oss med kortspill i hotellhagen før jeg kjente for å gå inn for landing.


Morgendagen ser til å bringe mye spennende den også, så nå slår jeg av lyset og legger meg til å sove til lyden av bølgene fra det indiske hav, som slår mot klippen rett utenfor rommet mitt...

God natt;-)


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments: