Monday, April 2, 2012

Busy day

Dagen i dag har vært spesielt hektisk, men veldig flott. Vi startet med god frokost på hotellet før vi reiste opp til Sigiriya for å se dette svært spesielle fortet som er basert rundt en diger stein, eller et lite fjell. Jeg kjøpte ei flaske vann på en lokal cafe og undret meg litt over at korken ikke var forsegla. Da jeg hadde drukket halve flaska ble jeg skikkelig kvalm og konkluderte med at smaken av dette vannet ganske sikkert var kranvann. Moralen er altså: ikke drikk flaskevann hvis du ikke bryter forseglinga sjøl :-).

Deretter bar turen videre til elefantridning og deretter dro vi til krydderhage hvor vi fikk omvisning og opplæring i planter og krydder som kan byttes ut med kjemiske medisiner. Dette besøket avsluttet vi med en god ryggmassasje. To av jentene fikk også kiropraktisk behandling av legen der.

Pizza Hut slår aldri feil. Menyen var riktignok svært begrenset i dag, men smaken var på plass for det vi bestilte. Forrige gang jeg var her spilte jeg piano sammen med en konsertpianist. Betjeningen kjente meg igjen og inviterte meg til å spille. Sammen med det emminente koret fra reisefølget fikk både Postgirobygget, Bjørn Eidsvåg, Halvdan Sivertsen og Titanic-låta ny drakt på Pizzahuset her.

Hotellet var greit og rent. Litt kluss med senger er vi vant med, så det ordnet seg til slutt. Nå venter morgendagen med tempelbesøk, tefabrikk, shopping og væddabesøk.


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments: