Thursday, November 17, 2011

Brennende Muslimer og Koranen i brann

Jeg sitter og leser litt nyheter om ulike ting og tang fra forrige uke. Mye av det samme... litt krig, litt politisk skittkasting, litt demonstrasjoner, litt skandaler... og ellers litt av hvert.


Men én ting som virkelig provoserte meg, var da jeg leste om en amerikansk pastor som brant en Koran, som en demonstrasjon... Dette må da være fullstendig mangel på respekt for verden rundt seg! At Islam skal ha skylda for 911 eller for andre aktivistoppdrag omkring i verden, må absolutt ses i lys av de som handler.


Gjennom en serie av anekdoter må jo da denne pastoren se at Kristendommen har vært årsak til så mange andre kriger i historiens løp. NEI! Det er hverken Islam eller Kristendommen som er årsak til krig og nød omkring i verden. Årsaken er de som er maktsyke etter å finne Sannheten, med stor S, og som prøver å utrydde enhver form for motsetninger til denne S-en sin.


Blant hinduer i India finnes det ekstremister som dreper kristne og muslimer i religionens navn. Blant buddhister på Sri Lanka drepes det karismatiske kristne i religionenes navn. I Iran drepes det mennesker i islams navn, og kristne grupperinger dreper til og med hverandre i religionens navn...


Hvis vi skal få til en endring, må MEDIA faktisk ta et skikkelig ansvar. De har åpenbart vært villige horer som har solgt hele sin integritet til ekstremistene. De er ekstremistenes talerør og blir utnyttet av slike halliker på samme tid.


Det er så altfor enkelt for media å sette disse ektremistenes uttalelser i "gåsetegn". Det er alt som skal til for å fraskrive seg ansvaret. Man selger selvsagt katastrofer og tragedier for å bli rike på penger, og for å få et anerkjent navn, eller kanskje til og med en Pulitzer. Men ansvaret for at tusenvis av mennesker over hele verden mister livet, bare fordi de tilhører en religiøs eller etnisk gruppe, det kaster de på andre.


"Det er hallikene som sier vi skal skrive!" "Det er jo viktig at verden får vite hva som skjer!" og annet bullshit blir brukt for å få noen linjer inn i et medium. Hva med å komme til meg å intervjue meg fordi jeg har meninger som ikke passer inn??? Mine meninger er også sterke!!! Men hva interesserer det media? Ingenting! Jeg blir for liten. Men hva om jeg finner ut at jeg skal brenne en Bibel, eller en Koran? Hva skjer da? Jo! Da stiller de opp og fotografer og skriver overskrifter om at hele verden er i opprør - på grunn av religion!!! Idioti!!!


Til dere mediafolk: Ta for svingende litt ansvar sjøl for denne saken! Ikke la nå halve verden starte krig, for at dere skal få noen slanter i lomma. Tenk nå litt over det samfunnsansvaret dere har også!

No comments: