Friday, March 25, 2011

Tid for energi...

I dag skinner sola på en lettskyet himmel. Flott vær. Våren er kanskje snart i anmarsj, selv om isen på tjernet utenfor huset mitt ennå ikke har fått nok energi til å bli flytende.
Denne energien er det jeg også lengter etter. Energi nok til å bli "flytende". Den energien som gjør at et stoff går fra fast form til flytende. Det var denne kraften som ble reversert den dagen i snøen. Naturen trenger stor energi til å utføre en slik prosess.

Kanskje er det slik med oss mennesker også?

Varmen fra sola varmer opp isen med enorm energi. Her finnes det en energikilde - sola - der kraften, energien og varmen kommer fra. Men hvor finnes denne for oss som er i "fast form" som mennesker? Det lurer jeg så fælt på! For hvis jeg finner den, vil jeg utsette meg for den hver eneste dag, hele dagen(!), så livet på innsida kan begynne å flyte igjen. Så jeg kan kjenne de gode følelsene igjen, delta i de gode og varme relasjonene.

Jeg tenker tilbake på TTT -Ting Tar Tid-og filosoferer over om det kan være den siste T-en som er en slik "sol-kilde". Hvis Tiden brukes på en rasjonell måte, vil det da gi meg energien tilbake? Noen sier til meg:
-Du må ta tida til hjelp!, eller
-Du trenger den tida nå til å komme deg!
Problemet er bare at det tar så LANG tid, så mye lenger enn jeg skulle ønske. Er litt for utålmodig når det gjelder å komme igang igjen.

Men når jeg ser ut av vinduet, på isen, så vet jeg jo at den kommer til å bli flytende. Må bare ta tida til hjelp!

No comments: