Sunday, July 1, 2012

...lørdag i går :-)

På gårsdagen feiret Irene og jeg vår bryllupsdag. Sammen i 19, forlova i 18 og gift i 17 år... Tida flyr, og som seg hør og bør må vi feire slike dager så godt vi kan.
Dagen er ikke før 22. juli, men da har noen av barna og noen venner allerede reist hjem, så fint å ha alle rundt oss når vi skal kose oss sånn.

Dagen gikk stort sett med til planlegging og tilrettelegging. Irene visste lite og ingenting om planene, så sammen med en gjeng flotte ungdommer og gode venner på Sri Lanka, møtte vi fram på en liten restaurant, Dolce Vita, klokka 18:00.
Da åpnet plutselig himmelen seg over oss og engelene tømte ut ALT vaskevannet på ei gang. Det regnet i strie strømmer i nærmere en halv time. Først klokka 19:15 var vi klar for å spise, men på Sri Lanka gjør sånt ingenting i det hele tatt. Ting Tar Tid her, og det vi ikke er ferdige med gjør vi bare senere. NO PROBLEM :-)
fra Emerald Jewellers Sekar i Colombo
En ring var bestilt i april, og sammen med min venn, Sekar, som er gullsmed i Colombo, hadde vi tegnet et nydelig design som min elskede satte stor pris på. Ringen hentet jeg i går da vi var på shopping der. Vi fikk også kjøpt en bryllupssari til Irene, da alle jentene i gjengen vår skulle kjøpe hver sin sari de også.

Maten besto av Sri Lankesisk buffet, med fiske- og kyllingkarri som hovedretter. Desserten var fruktsalat. Drikke var selvsagt alkoholfri og besto av selvvalgte produkter fra menyen. 

På Dolce Vita var det møtt fram 35 gjester med smått og stort. Vi hadde leid inn et live-band og pyntet oss i finstasen. Jeg fikk synge noen sanger til min kjære, i tillegg til at bandet ordnet med dansemusikken. Helt supert. Vi avsluttet kvelden med en sinhalesisk dans!

En superflott fest, om jeg skal si det sjøl.


Litt bilder fra festen:






No comments: